Bestyrelsesmøder 2025

Torsdag d. 27. marts 2025

Torsdag den 6. februar 2025

Mandag den 6. januar 2025

Bestyrelsesmøder 2024

Mandag den 25. november 2024

Mandag den 9. september 2024

Mandag den 17. juni 2024

Mandag den 18. marts 2024

Bestyrelsesmøder 2022

Tirsdag den 31. maj 2022

Tirsdag den 5. april 2022

Tirsdag den 7. februar 2022

Bestyrelsesmøder 2021

Tirsdag den 7. december 2021

Tirsdag den 28. september 2021

Tirsdag den 17. august 2021

Tirsdag den 21. juni 2021

Tirsdag den 5. januar 2021 – ordinært møde i bestyrelsen er corona-udsat til den tirsdag den 26. januar 2021. Mødet blev afholdt som telefonmøde – hele bestyrelsen deltog.

Bestyrelsesmøder 2020

Onsdag den 4. november 2020 afholdt vi ordinært møde i bestyrelsen.

Tirsdag den 25. august 2020 afholdt vi ordinært møde i bestyrelsen.

Tirsdag den 9. juni 2020 afholdt vi ordinært møde i bestyrelsen. På mødet havde vi bl.a. besøg af Torben Pedersen (formand for Gudenådalens Lodsejerforening), som sammen med Lars Bo Nielsen (formand for GST) gav en grundig orientering om deres indsats i den mellemliggende periode, herunder de nye opmålinger af åen, indhentelse af konkret tilbud på fjernelse af sandaflejringer, Walk & Talks, telefonmøder samt en ikke uanseelig, skriftlig dialog med kommunens medarbejdere og politikere i Klima- og Miljøudvalget. Herudover orienterede Ingo Nikolajsen om sit møde med Åge Ebbesen fra Silkeborg Kommune og den kommende vedligeholdelsestilstandsvurdering af Lyså – (gennemsejling sker den 15. juni); vi diskuterede GDPR og privatpolitik, stategi, medier og hjemmeside.
Næste møde: 25. august 2020.

____

Tirsdag den 14. april 2020 afholdt bestyrelsen sit konstituerende møde*.

Forkortet referat:

Bestyrelsen konstituerede sig med genvalg af formand (Lars Bo Nielsen), nyvalg af næstformand (Ingo Nikolajsen), genvalg af kasserer (Jørgen Pedersen) og referent (Niels Toft Christensen). Yderligere medlemmer af bestyrelsen: Erik A. Jensen, Henrik Sehested og Henriette Amalie Würtz.
Formanden orienterede om sit virke i den mellemliggende periode, herunder kontakt til politikere og kommune; samarbejde med Gudenådalens Lodsejerforening om bla. opmåling af åen og sandbanker (samt professionel behandling af måleresultaterne) og virtuelt dialogmøde med kommunen.
Niels Toft Christensen orienterede om sit virke i Vandrådet (et råd bestående af ca. 20 lokale foreninger i Gudenåens opland). Rådet er nedsat for at medvirke til at prioritere indsatsen for at forbedre vandmiljøet i det, som i vandrammedirektivet kaldes 3. vandplansperiode (2021 – 2027).
Bestyrelsen vil arbejde på at få en ny og mere enkel hjemmeside op at køre. Vi vil fortsat sende nyhedsbreve ud til vores medlemmer. Næste møde er fastsat til den 9. juni 2020.

*Grundet corona-situationen var dette første, konstituerende møde udsat, da bestyrelsen foretrak fysisk fremmøde. Alle sikkerhedsforanstaltninger blev fulgt til punkt og prikke.